شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۱۶۳
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: پارسال ۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال اعتبار از محل نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری به این اداره کل تخصیص یافت.

به گزارش فکرشهر، عباس نعمتی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: عوارض بر ساختمان‌ها و اراضی، عوارض بر ارتباطات و حمل و نقل، عوارض بر پروانه‌ها، کسب، فروش و تفریحات و درآمدهای حاصل از فروش شهرداری و وصول در برابر خدمات از منابع درآمدی هستند که نیم درصد از آن به کتابخانه‌ها تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: درآمد تاسیسات شهرداری و جرائم و تخلفات، سهمیه شهرداری از پرداخت‌های وزارت کشور و درآمد حاصل از وجوه شهرداری از دیگر منابع درآمدی در این زمینه هستند.

نعمتی با اشاره به محدودیت سرانه منابع و فضای کتابخانه‌ای در استان، اظهار کرد: خیران و دستگاه‌هایی که بودجه‌ای برای توسعه فرهنگی دارند در توسعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی موثر، مشارکت کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: توسعه کتابخانه‌ها در بوشهر بویژه در محله‌های حاشیه‌ای شهر اهمیت بالایی دارد، زیرا توسعه و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی هر شهر از سطح مطالعه و میزان علاقه مندی‌ مردم آن جامعه به کتاب و کتابخوانی تاثیر می‌پذیرد.

وی اذعان کرد: منابع موجود در کتابخانه خلیج فارس به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان بوشهر نسبت به ظرفیت آن کم است که باید تقویت شود.

نعمتی گفت: لازم است امکانات موجود در کتابخانه‌های عمومی به ویژه در بزرگترین کتابخانه عمومی استان از سوی رسانه‌ها معرفی شود و مردم بیشترین بهره را از این داشته‌ها ببرند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآورشد: با افزایش ۵۰ هزار نسخه کتاب در سال گذشته به منابع کتابخانه‌ای استان، مجموع کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها به ۹۲۰ هزار و ۲۸۶ جلد رسید که در اختیار بیش از ۳۷ هزار عضو قرار می‌گیرد.

استان بوشهر ۷۶ کتابخانه عمومی در قالب ۴۶ کتابخانه شهری، ۲۰  کتابخانه روستایی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر